بررسی بهترین نخ فرش ماشینی با کیفیت

تعداد بازدید
54
زمان انتشار
زمان مطالعه

3 دقیقه

با بررسی بهترین نخ فرش ماشینی با کیفیت متوجه انواع نخ‌های تولید شده و مورد استفاده در صنعت بافت انواع فرش ماشینی خواهیم شد. هر یک از نخ‌های مورد استفاده به خودی خود دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که آنها را برای بافت و تولید نوعی از فرش‌ها مناسب می‌سازد. مسلماً هدف از تولید انواع نخ‌های با کیفیت همین موضوع است تا بتوان از آنها در تولید انواع فرش‌های ماشینی باکیفیت و زیبا استفاده کرد.

اما برای اینکه بدانید بهترین نخ فرش ماشینی با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد، باید تمام ویژگی‌های نخ‌های موجود را مورد بررسی قرار داد تا نتیجه گیری مناسبی هم حاصل شود؛ از این رو، تا انتها با فروشگاه فرش راحیل همراه باشید تا بهترین نخ فرش ماشینی با کیفیت را شناسایی کنید.

بهترین نخ فرش ماشینی با کیفیت

همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد، انواع مختلفی از نخ‌ها تولید شده‌اند تا از آنها در بافت انواع فرش نیز به کار برده شود. نخ‌های مورد استفاده در حوزه بافت و تولید انواع فرش ماشینی دارای ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود هستند که با استفاده از آنها در فرش تولید شده ویژگی‌های خاصی هم مشاهده می‌شود. مسلماً این نخ‌ها مانند هر چیز دیگری در این دنیا دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که در نهایت با توجه به همگی آنها باید بهترین نخ فرش ماشینی با کیفیت را انتخاب نمود. در ادامه قصد داریم با معرفی انواع نخ فرش ماشینی و مشخصات آنها در شناخت بهترین نخ فرش ماشینی با کیفیت به شما کمک کنیم.

نخ اکریلیک؛ بهترین نخ فرش ماشینی با کیفیت

اکریلیک از الیاف مصنوعی بوده و از پلیمری به نام پلی اکریلونیتریل با میانگین مولکولی در حدود 1900 مونومر واحد، تولید می‌شود. الیاف اکریلیک دارای حالتی شبیه به پشم هستند و به‌ خوبی رنگ ‌پذیر می‌باشند. همچنین، این نوع نخ قابلیت شستشو دارد و ضد حساسیت نیز می‌باشد. به دلیل اینکه الیاف اکرولیک بیشترین مقاومت را نسبت به سایر فرش‌های ماشینی دارد، در حال حاضر این نخ را می‌توان به عنوان بهترین نخ فرش ماشینی با کیفیت برشمرد و خرید فرش ماشینی تولید شده با استفاده از این فرش هم می‌تواند برد بزرگی برای شما به شمار برود. فرش اکریلیک در فرش ماشینی به صورت هیت ست شده مورد استفاده قرار می‌گیرد که فاقد پرز است.

بهترین نخ فرش ماشینی با کیفیت

نخ پلی‌ پروپیلن؛ بهترین نخ فرش ماشینی با کیفیت

نخ پلی پروپیلن هم از الیاف مصنوعی می‌باشد و به شکل BCF و فلامینت در فرش مورد استفاده واقع می‌شود. این نوع نخ دارای برگشت‌ پذیری پایین‌تری است؛ اما به دلیل قیمت مناسب، لطافت و نرمی فراوان و عدم پرز مورد توجه می‌باشد. از این رو، قیمت فرش ماشینی تولید شده با این فرش مناسب و به صرفه است.

نخ بایر آلمان؛ بهترین نخ فرش ماشینی با کیفیت

یکی از بهترین الیاف اکریلیک در حال حاضر الیاف درالون و یا همان بایر آلمان می‌باشد که دارای کیفیت و لطافت بسیار بالایی است؛ از این رو، وقتی می‌گوییم نخ فرش بایر است، یعنی الیاف بایر در بافت آن مورد استفاده واقع شده است. توجه داشته باشید که جهت تشخیص نخ بایر آلمان در یک فرش مرغوب می‌توانید به شفافیت و لطافت بیشتر آن توجه کنید.

جمع بندی

با بررسی بهترین نخ فرش ماشینی با کیفیت و معرفی انواع نخ‌های به کار رفته شده در تولید انواع فرش ماشینی می‌توانید با توجه به خواسته و شرایط خود نوعی از نخ را به عنوان بهترین برگزینید. توجه داشته باشید که با مراجعه به فروشگاه فرش راحیل می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین فرش‌های تولید شده را مشاهده کنید و از به صرفه‌ترین قیمت فرش ماشینی نیز بهره‌مند شده و در نهایت در مسیر خرید فرش مورد نظر خود به طور موفقیت آمیزی عمل کنید.

بررسی بهترین نخ فرش ماشینی با کیفیت

گروه مطالب مرتبط با انتخاب شما