فرش وینتیج چیست؟

تعداد بازدید
50
زمان انتشار
زمان مطالعه

3 دقیقه

فرش یکی از اصلی ترین و مهم ترین عناصر زیبایی در خانه به شمار می‌آید که می‌تواند نشاط و گرما را برای خانه شما به ارمغان بیاورد. فرش را می‌توان یکی از عناصر تکمیل کننده در دکوراسیون داخلی منازل دانست و اهمیت استفاده از آن، به واقع معین و مشخص است. در حال حاضر صنعت فرش نسبت به گذشته، از پیشرفت زیادی برخوردار بوده است و انواع فرش‌های ماشینی طراحی شده‌اند که فرش وینتیج یکی از انواع فرش به شمار می‌آید.

به احتمال زیاد شما هم هنگام خرید فرش ماشینی با کلمه فرش وینتیج برخورد کرده اید و حتما از خود پرسیده اید که فرش وینتیج به چه معنا است؟ در ادامه این مقاله از سایت فرش راحیل ما قصد داریم به این سوال شما جواب دهیم، پس با ما همراه باشید.

معرفی فرش وینتیج

واژه وینتیج، در لغت به معنی مرغوب، قدیمی و تاریخ دار است، این واژه به دوران قدیم و پیشین بر می‌گردد. در اصطلاح نیز به آن دسته از لوازم گفته می‌شد که از 20 الی 80 سال قبل مورد علاقه عموم مردم بوده است و در دنیای حال مجددا مورد استفاده قرار گرفته اند. سبک وینتیج در قاره اروپا و بعد از اتمام جنگ جهانی به وجود آمد. در آن هنگام افراد برای این که بتوانند منازل تخریب شده خود را دوباره بازسازی کنند به سمت اشیا قدیمی‌تر رجوع می‌کردند، زیرا در آن زمان، این سبک از اشیا کم قیمت تر بود. البته لازم به ذکر است که بعد از این اتفاق در سال 1990، این سبک که به سبک وینتیج معروف است، بسیار مورد توجه افراد قرار گرفت.

فرش‌های دستبافت نیز همواره مورد علاقه افراد بوده است، ولی به دلیل قیمت زیاد آن‌ها عموم مردم ترجیح می‌دهند که نمونه‌های شبیه به آن‌ها را خریداری کنند. فرش‌ وینتیج، به شدت مشابه فرش‌های دستبافت است و به علت ظاهر کهنه و قدیمی که دارند شباهت زیادی به فرش‌های قدیمی نیز دارند. به همین خاطر به این نوع از فرش‌ها، فرش‌های کهنه نما و یا همان فرش وینتیج می‌گویند. در واقع، این نوع فرش‌ها، فرش‌هایی نیستند که در طولانی مدت آن‌ها کهنه شده باشند، بلکه آن‌ها را از قصد کهنه نما تولید می‌کنند تا از لحاظ ظاهری مشابه انواع فرش‌ دستبافت قدیمی و اصیل داشته باشند.

انواع فرش وینتیج

فرش وینتیج در انواع متفاوت ترک، وینتیج 700 شانه و فرش وینتیج طوسی وجود دارند که هر یک شامل رنگ‌ها و طرح‌های منحصر به فردی بوده و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها در دکوراسیون داخلیتان، سبک جدیدی را در منزل خود به وجود آورید. در بین این نوع فرش‌ها، فرش وینتیج طوسی از طرفداران بیشتری برخوردار بوده است، این نوع فرش دارای تناژ سفید و طوسی هستند که به طور فانتزی بافته می‌شوند.

فرش وینتیج طوسی

قیمت فرش وینتیج

در واقع می‌توان گفت که قیمت فرش‌های مدرن و فانتزی، نسبت به سایر فرش‌های قدیمی و سنتی، کمتر و مناسب تر بوده است. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که عوامل متعددی مانند ابعاد فرش، جنس نخ و همچنین میزان تراکم در قیمت نهایی فرش‌ها تاثیر به سزایی دارند. ولی فرش‌های وینتیج جدا از این که ظاهر جذاب و زیبایی دارند، قیمت مناسب آن‌ها نیز می‌تواند یک دلیل خوب برای انتخاب آن‌ها باشد.

خرید فرش وینتیج

در این قسمت از مقاله نکاتی برای خرید فرش وینتیج ذکر شده است که باید در هنگام خرید به آن‌ها توجه کرد:

  • تحقیقات لازم را انجام دهید: پیش از خرید فرش، توصیه می‌شود که در مورد فرش‌های وینتیج کاملا تحقیق کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا در مورد انواع متعدد فرش‌های وینتیج، نحوه تشخیص فرش واقعی از فرش تقلبی و ارزش آن‌ها اطلاعات کسب کنید.
  • بودجه خود را مشخص نمائید: فرش وینتیج می‌تواند از لحاظ قیمت، متفاوت باشند. پیش از خرید فرش، توصیه می‌شود که بودجه خود را مشخص نمائید.
  • فرش را با دقت و تمرکز بررسی کنید: پیش از خرید فرش، توصیه می‌شود که آن را با دقت و تمرکز بسیار بررسی کنید. به دنبال هرگونه نقص یا آسیب باشید. همچنین باید مطمئن شوید که فرش به درستی تمیز شده و رنگ‌ها محو نشده باشند.
  • از یک متخصص مجرب کمک بگیرید: چنانچه مطمئن نیستید که یک فرش اصل است یا خیر، یا مطمئن نیستید که ارزش آن چقدر است، همواره می‌توانید از یک متخصص مجرب کمک بگیرید.

جان کلام

فرش وینتیج یا کهنه نما، جزو آن دسته از فرش‌هایی قرار می‌گیرند که سبک قدیمی و با اصالت دارند و می‌توان آن‌ها را در دکوراسیون‌های مختلف استفاده کرد. در حال حاضر این نوع فرش‌ها دارای طرفداران ویژه‌ای هستند که در تلاش هستند که یک سبک مدرن و جدید را در فضای منزل خود ایجاد کنند. در همین راستا، ما در این مقاله از سایت فرش راحیل، شما را با فرش‌های وینتیج و انواع آن‌ها آشنا نمودیم. امید است از این مبحث استفاده لازم را برده باشید. پس از مطالعه این مقاله، به خوبی می‌دانید که فرش وینتیج و انواع آن چیست.

شما می‌توانید برای خرید فرش وینتیج با تنوع بسیار در نقش و نگار به سایت راحیل مراجعه کرده و اقدام به ثبت سفارش از طریق منوی سایت و یا تماس با مشاورین ما فرمایید.

انواع فرش وینتیج

گروه مطالب مرتبط با انتخاب شما