فرش گل برجسته بخریم یا ساده؟!

تعداد بازدید
34
زمان انتشار
زمان مطالعه

3 دقیقه

امروزه با تولید انواع فرش گل برجسته و ساده افراد به دنبال است هستند که بدانند فرش گل برجسته بخریم یا ساده؟! توجه به این مورد که هریک از فرش‌ها دارای خصوصیات و ویژگی‌هایی هستند بسیار ضروری است؛ چرا که این مشخصات کمک می‌کند تا بدانیم هر کدام از آنها برای چه محیطی مناسب هستند و اصلاً چه تفاوت‎هایی با یکدیگر دارند. با فروشگاه فرش راحیل همراه باشید تا بتوانید راهنمایی‌های مناسب را در این زمینه دریافت کرده و تصمیم بگیرید فرش گل برجسته بخریم یا ساده؟!

فرش ماشینی گل برجسته

در ابتدا قصد داریم شما را با مشخصات انواع فرش گل برجسته و ساده آشنا کنیم و سپس بگوییم که فرش گل برجسته بخریم یا ساده؟! فرش گل برجسته ، فرشی است که در قسمت‌های خاصی مانند گلبرگ‌ها فرورفتگی‌هایی مشاهده می‌شود و به علت همسان نبودن ارتفاع نخ خاب در تمامی سطح فرش، ان نام برای این دسته از فرش‌ها انتخاب شده است. ویژگی‌های این قبیل فرش‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • فرش گل برجسته به علت ارتفاع مختلف نخ خاب در سطح فرش، توان مقاومت در برابر فشار و رفت و آمد زیاد را نداشته و برای مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد منزل بهتر است استفاده نشود.
  • به علت ناهمواری‌های سطح فرش، ذرات در قسمت‌هایی که دسترسی به آنها راحت نمی‌باشد، گیر می‌کنند و باید هرچند روز یکبار به کمک جارو برقی آلودگی‌ها را از بین ببریم.
  • شانه و تراکم فرش ماشینی گل برجسته بالا می‌باشد و به همین دلیل، در دسته فرش‌های لوکس قرار گرفته است.
  • استفاده از فرش گل برجسته برای تابلو فرش‌ها امری رایج به شمار می‌رود و یکی از زیباترین و نفیس‌ترین تابلوها بر دیوار خانه ایرانیان می‌باشد. استفاده از فرش گل برجسته در این اشکال، نشان دهنده ظرافت و حد بالای زیبایی در بافت فرش است.

فرش ماشینی ساده

فرش‌های ساده همانطور که از نامشان پیدا است دارای ویژگی‌هایی هستند که آنها را برای استفاده روزانه مناسب می‌سازند. در هر خانه‌ای چند تخته فرش ماشینی ساده موجود است که کاربردی‌ترین جزء خانه به شمار می‌رود. در صورتیکه خرید فرش ساده انجام نشود، به هیچ عنوان خانه به مکانی برای سکونت تبدیل نخواهد شد و در واقع تصور خانه بدون فرش غیرممکن می‌باشد.

فرش گل برجسته بخریم یا ساده؟!

حالا که می‌دانید فرش ساده و فرش گل برجسته دارای چه ویژگی‌ها و کاربردها و مشخصاتی هستند، اکنون نوبت آن رسیده است که با بررسی مشخصات این فرش در کنار یکدیگر نتیجه گیری کنیم که فرش گل برجسته بخریم یا ساده؟! برای اینکه تصمیم نهایی خود را بسته به شرایط منزل اتخاذ کنید، موارد زیر به شما کمک خواهد کرد. البته فراموش نکنید که قیمت فرش در این دو نوع بایکدیگر متفاوت هستند.

  • نگهداری فرش ساده نسبت به فرش گل برجسته بسیار آسان‌تر می‌باشد؛ اما زیبایی چشم نواز فرش گل برجسته برای فضایی از منزل که نیاز به تحول اساسی در امر زیبایی دارد، بسیار مناسب است.
  • کاربرد فرش ساده و فرش گل برجسته نیز کاملاً متفاوت بوده و به لحاظ فضایی که می‌خواهید فرش را در آن پهن کنید، انتخاب نوع آن متفاوت خواهد بود.
  • مقاومت و استحکام فرش ساده به دلیل بافته شدن با الیاف آکریلیک هیت ست شده بسیار بالا بوده و از این رو، بهتر است برای اتاق نشیمن، راهروها، پذیرایی‌هایی که از مبل برای نشستن استفاده نمی‌کنید از این محصولات استفاده کنید.

جمع بندی

برای اینکه بدانید فرش گل برجسته بخریم یا ساده؟! باید ویژگی‌های این دو فرش را بایکدیگر مقایسه کرده و بسته به شرایط خود و فضای انتخابی تصمیم نهایی را اتخاذ کنید. در نهایت، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه فرش راحیل محصول انتخابی خود را خریداری کرده و از تجربه به یاد ماندنی خرید فرش از این فروشگاه و قیمت فرش به صرفه بهره‌مند شوید.

فرش گل برجسته بخریم یا ساده؟!

گروه مطالب مرتبط با انتخاب شما