چگونه فرش ماشینی خوب را تشخیص دهیم؟

تعداد بازدید
35
زمان انتشار
زمان مطالعه

3 دقیقه

در زمان خرید فرش یکی از سوالات پر تکرار افراد این است که چگونه فرش ماشینی خوب را تشخیص دهیم؟ چگونه فرش ماشینی تقلبی نخریم؟ و سوالاتی از این قبیل که فرش راحیل قصد دارد در این مقاله شما را با ویژگی‌های فرش اصل ماشینی و نحوه تشخیص فرش اصل از تقلبی را به طور مفصل آشنا کند. پس تا انتخاب همراه ما باشید.

ویژگی‌های فرش اصل

برای تشخیص فرش ماشینی اصل و مرغوب باید در زمان خرید فرش به نکاتی که در ادامه قید خواهند شد، دقت کافی داشته باشید. نکاتی مثل، جنس الیاف مورد استفاده در فرش، میزان شانه و تراکم، اسم برند کارخانه فرش ، وجود ضمانت نامه و برچسب سریال، ابعاد استاندارد فرش، شفافیت رنگ و طرح فرش عواملی هستند که باید به عنوان یک خریدار فرش به آنها توجه داشته باشید. همچنین این ویژگی‌ها می‌تواند به شما در دریافت پاسخ چگونه فرش ماشینی خوب را تشخیص دهیم کمک بزرگی کند.

تعداد گره فرش در تشخیص فرش اصل

شما می‌توانید تعداد گره‌های موجود در ۱ سانتی متر از عرض را در نظر بگیرید تا با ۱۰۰ برابر کردن آن به تعداد شانه فرش دست پیدا کنید. پیدا کردن مقدار تراکم فرش نیز با همین روش ممکن است؛ کافی است تعداد گره‌های موجود ۱۰ سانتی متر از فرش را 10 برابر کرده و تعداد گره‌های موجود ۱ سانتی متر از فرش را هم 100 برابر کنید تا بتوانید تعداد تراکم فرش ماشینی را مورد بررسی خود قرار دهید.

نخ خاب فرش اصل

یکی از نکاتی که در هنگام بررسی ویژگی‌های فرش مورد بررسی  قرار می‌گیرد، جنس الیاف مورد استفاده در فرش می‌باشد. معمولاً در انواع فرش ماشینی در نخ‌های خاب، تار و پود آنها از الیاف مصنوعی تشکیل شده است. رایج‌ترین این نخ خاب‌ها، نوع آکریلیک و پلی استر هستند که. الیاف اکریلیک دارای کیفیت بیشتری است و البته نسبت به نوع پلی استر نیز گران‌تر می‌باشد. شما می‌توانید با شناخت ویژگی هر یک از این نوع الیاف‌ها، به اصل بودن آن در فرش ماشینی پی ببرید و پاسخ سوال خود را مبنی بر چگونه فرش ماشینی خوب را تشخیص دهیم را دریافت کنید.

برند فرش درجه یک اصل

یکی دیگر از مواردی که برای تشخیص فرش اصل از تقلبی مورد توجه است، برند یا مارک تولید کننده فرش می‌باشد. معمولاً مشخصات و اطلاعات مربوط به فرش که شامل مشخصات فنی آن می‌شود، بر روی برچسب پشت فرش درج شده است. برخی از کارخانه‌ها با تولید انواع فرش ماشینی باکیفیت شهرت و محبوبیت خوبی را بین خریداران فرش از آن خود کرده‌اند و به یک برند معتبر تبدیل شده‌اند؛ در نتیجه تقاضا برای خرید و استعلام قیمت فرش ماشینی این برندها رو به افزایش می‌باشد.

چگونه فرش ماشینی خوب را تشخیص دهیم؟

بسیاری از خریداران از ما می‌پرسند که چگونه فرش ماشینی خوب را تشخیص دهیم؟ در پاسخ به این سوال متداول باید گفت که فرش ماشینی مرغوب دارای شاخصه‌هایی چون نرمی، لطافت است و بوی مواد پلاستیکی و مواد نفتی از آن استشمام نمی‌شود. همچنین برای تشخیص اصل بودن فرش ماشینی می‌توانید موارد زیر را قابل توجه خود قرار دهید:

  • برگشت پذیری نخ
  • ابعاد و اندازه استاندارد
  • دارای رنگ‌های شاداب و زنده
  • طرح و نقش جدید و زیبا
  • وجود گره و ریشه‌های منظم در پشت فرش
  • عدم وجود شکستگی و پارگی در فرش
  • عدم وجود رفو شدگی
  • عدم وجود جای سوختگی در فرش

توجه به این موارد در کنار انتخاب فروشگاهی معتبر می‌تواند به شما در تشخیص یک فرش ماشینی خوب از نمونه‌های تقلبی کمک کند.

چگونه فرش ماشینی خوب را تشخیص دهیم

سخن پایانی

حالا که به پاسخ سوال خود یعنی چگونه فرش ماشینی خوب را تشخیص دهیم رسیدید و می‌توانید ویژگی‌های یک فرش ماشینی اصل را بشناسید، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه فرش راحیل برای خرید فرش مورد نظر خود مراجعه کنید تا کیفیت و اصالت را در محصولات موجود فروشگاه ما مشاهده کنید و از به صرفه‌ترین قیمت فرش مطلع باشید تا نتیجه آن خریدی بااطمینان، اقتصادی و رضایت بخش باشد.

چگونه فرش ماشینی خوب را تشخیص دهیم

گروه مطالب مرتبط با انتخاب شما