روش تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی

تعداد بازدید
28
زمان انتشار
زمان مطالعه

3 دقیقه

روش تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی دغدغه هریک از افراد در هنگام خرید فرش است که باید توجه زیادی هم به آن داشت. البته تقلبی نبودن فرش در کنار کیفیت، طرح و رنگ فرش موضوعات مهمی در زمان انتخاب فرش مناسب تلقی می‌شوند؛ از این رو، در این مقاله از فروشگاه فرش راحیل قصد داریم به معرفی و بررسی روش تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی بپردازیم تا در نهایت بتوانید یک انتخاب ایده‌آل برای خود و منزل به ارمغان بیآورید. پس تا انتها همراه ما باشید.

روش تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی

هیچ چیز بدتر از آن نیست که قیمت فرش خریداری شده شما بالا باشد و در کنار آن فرشی تقلبی و بی کیفیت نیز خریداری کرده باشید؛ چرا که در هنگام فروش آن فرش، افراد به تقلبی بودن آن پی برده و شما نمی‌توانید فرش تقلبی خود را به فروش برسانید. پس بهتر است قبل از اقدام به خرید فرش مورد نیاز خود با روش تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی آشنا باشید تا ضرر و زیانی شامل حال شما نشود. در ادامه مواردی که در روش تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی به ما کمک می‌کنند، معرفی و بررسی شده است.

زیبایی و الیاف سازنده

نقش و نگار و الیاف سازنده فرش ازجمله مهم‌ترین روش تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی به شمار می‌رود که در هنگام خرید فرش باید به آن دقت داشته باشید. اصولاً فرش‌هایی که از الیاف باکیفیت ساخته ‌شده‌اند، دارای زیبایی چشمگیری می‌باشند و معمولاً در این دسته از فرش‌ها رنگ‌های زنده‌تری نیز استفاده شده است. ضمن اینکه تحقیقات نشان داده است فرش‌هایی که توسط الیاف بی‌کیفیت بافته ساخته‌ شده‌اند، می‌توانند زمینه بروز آلرژی و بیماری‌های تنفسی را برای افراد خانواده فراهم سازند.

زیبایی و الیاف سازنده

ابعاد فرش

از گذشته تا به امروزه بررسی ابعاد انواع فرش یکی از پراهمیت‌ترین موضوعاتی است که در روش تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی به آن توجه می‌شود. اگرچه امروزه می‌توان شاهد فرش‌های دستبافت و باکیفیت در اشکال مختلفی چون مربع، دایره‌ای و… در فرش ‌فروشی‌ها بود؛ اما ابعاد در هریک از این اشکال دارای یک استاندار مشخص می‌باشد. کم بودن و یا زیاد بودن ابعاد فرش نشان از تقلبی بودن و بی‌ کیفیت بودن آن می‌باشد؛ چراکه در بافت فرش، تناسب ابعاد نقش مهمی را بر عهده دارد. پس توصیه می‌کنیم قبل از خرید فرش حتماً به طول و عرض فرش توجه داشته باشید.

طرح و نقش

تقارن در طرح و طبیعی بودن بافت فرش یکی دیگر از راه‌هایی است که در روش تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی کاربردی است که می‌توان از آن در مسیر انتخاب و خرید بهتر استفاده نمود. معمولاً فرش‌های باکیفیت دارای یک نقشه استاندارد و بافت منحصر به ‌فرد می‌باشند. در طرح این دسته از فرش‌ها تقارن دیده مشاهده شده و فرش‌ها متناسب با سبک طرح و نقش خود دسته ‌بندی می‌شوند. البته ناگفته نماند که اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که می‌خواهند فرش دستبافت خریداری کنند، بهتر است بدانید که فرش‌های دستبافت هنر دستان توانمند قالیبافان می‌باشد و در نتیجه، طبیعی است که در آن خطاهای کوچکی مشاهده شود که این خطاها بیانگر اصالت و دستبافت بودن فرش می‌باشند.

جمع بندی

آشنایی با روش تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی به شما کمک می‌کند تا در هنگام خرید فرش، با اطمینان خاطر فرش مورد نظر خود را انتخاب کنید. البته بهتر است توجه داشته باشید که با مراجعه به فروشگاهی معتبر مثل فروشگاه فرش راحیل دیگر نیازی به تشخیص اصالت فرش ندارید؛ چرا که این دسته از فروشگاه‌ها تمامی محصولات خود را با کیفیت بالا و مناسب‌ترین قیمت فرش به مشتریان خود عرضه می‌کنند تا آسودگی خیال و آرامش را به آنها هدیه دهند.

روش تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی

گروه مطالب مرتبط با انتخاب شما