پادری چیست و به چه منظور استفاده می‌شود؟

تعداد بازدید
39
زمان انتشار
زمان مطالعه

3 دقیقه

مکان قرارگیری پادری از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که نقش پادری در خانه‌ها غیر قابل انکار است. فرش راحیل در این مقاله سعی کرده است تا شما را برای خرید پادری مناسب همراهی کرده و مکان‌هایی که حتما به پادری نیاز دارند را به شما معرفی می‌کند، پس با ما همراه باشید.

چگونه‌ پادری مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب پادری مثل بقیه وسایل خانه به سلیقه‌ شما بستگی دارد که برای انتخاب و خرید یک پادری خوب که هم با سلیقه شما هم‌سو باشد و هم جلوه و زیبایی داشته باشد، ابتدا باید به سایر وسایل و اکسسوری‌های خانه دقت داشته باشید و آن‌ها را نیز در نظر بگیرید. هماهنگ بودن پادری با سایر وسایل، در طراحی داخلی منزلتان بسیار تاثیر گذار می‌باشد.

از پادری به چه منظور استفاده می‌شود؟

به دلیل وجود رطوبت بسیار زیاد در حمام و دستشویی، استفاده از این کفپوش‌‌ها در این مکان بسیار توصیه می‌شود. معمولا در قسمت سرویس‌های بهداشتی از دو عدد پادری استفاده می‌کنند، یک پادری در قسمت داخلی سرویس بهداشتی و دیگری در قسمت بیرونی سرویس‌ها در نظر می‌گیرند. جنس پادری بیرون از سرویس‌های بهداشتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید پادری استفاده شده قدرت جذب بالایی داشته باشد چرا که باید آب اضافی را از پاهای شما بگیرد.

از دیگر قسمت‌هایی که از پادری استفاده می‌شود جلوی درب آشپزخانه است و پادری که برای آشپز‌خانه استفاده می‌کنید، معمولا باید از استقامت بالایی برخوردار بوده و در مقابل چربی‌ها نفوذ ناپذیر و یا حتما قابل شست و شو باشد.

اکثر خانواده‌ها برای ورودی خانه، پادری انتخاب می‌کنند که در کل این کفپوش برای ورودی خانه دو کاربرد دارد. نخستین کاربرد آن برای ورودی خانه این است که بتوانیم هنگام خارج شدن از خانه به آسانی کفش خود را بپوشیم که این موضوع سبب می‌شود تا از آلوده شدن، جلوگیری شود و کاربرد دوم این کفپوش پاک کردن کف کفش، موقع ورود به خانه است. البته کاربرد دوم برای خانه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که افراد خانه با کفش وارد خانه می‌شوند.

برای انتخاب پادری برای ورودی خانه و همچنین راحتی کار سعی کنید از رنگ‌های چرک تاب از جمله نخودی ، فیلی و یا قهوه ای استفاده کنید تا کثیفی را نمایان نکنند. توصیه می‌شود از پادری‌هایی با مقاوت بالا و همچنین آن‌هایی که قابلیت شست و شو دارند استفاده کنید.

انواع پادری

پادری‌ها از انواع گوناگونی برخوردار هستند که در این بخش ما به برخی از انواع آن اشاره خواهیم کرد:

  • پادری نمدی: پادری‌ها به طور معمول جلوی درب ورودی استفاده می‌شوند و ظاهر آن‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. پادری‌های نمدی علاوه بر جذاب بودن و ظاهر زیبایی که دارند، دارای قیمت مقرون به صرفه ای نیز هستند.
  • پادری پارچه ای: پارچه‌ها انواع مختلفی داشته اما پارچه ای مناسب پادری است که جنس آن از پلی استر مقاوم و ضخیم باشد.
  • پادری سنگی: به احتمال زیاد در مورد سنگ درمانی شنیده باشید. عموم مردم به این علم اعتقاد دارند و ترجیح می‌دهند صبح‌ها بعد از بلند شدن از تخت خواب خود، پاهایشان را روی سنگ بگذارند یا حتی در بدو ورود به خانه، پاهایشان را روی سنگ‌ها گذاشته و از آن‌ها انرژی بگیرند. البته لازم به ذکر است که یکی از خاص ترین مدل‌های پادری، پادری سنگی است که نسبت به سایر انواع پادری کمتر آلوده و کثیف می‌شوند.
  • پادری بافتنی: یکی از جذاب ترین مدل‌های پادری، پادری‌های بافتنی می‌باشند که از کامواهای رنگی رنگی بافته شده که می‌توانید به عنوان آویز هم از آن استفاده کنید و با رنگ‌های متنوع آن، به خانه خود جان ببخشید.
  • پادری کنفی: با استفاده از لوازم ساده ای مثل کنف می‌توانید پادری های زیبا و جذابی بسازید. پادری‌های دست ساز به عنوان نشان دهنده پیشینه کهن یک شهر یا کشور یا نیاکان و اجداد ما به کار می‌روند.
  • پادری چرمی: با مدرن شدن دکوراسیون‌ها، پادری‌ها نیز به سمت جنس‌های شکیل تر مانند چرم رفته اند و طرفداران زیادی پیدا کردند. در این سبک پادری‌ها از چرم طبیعی و پوست حیوانات استفاده می‌کنند.  البته بهتر است از پوست مصنوعی استفاده شود تا به محیط زیست و حیوانات آسیب کمتری وارد شود.
  • پادری تریکو: یکی از هنرهایی که در حال حاضر، توجه خیلی از افراد را به خود جلب کرده، تریکو بافی است که سبب ساخت محصولات زیبا و جذابی مانند پادری شده است. نخ‌های رنگی رنگی تریکو منجر به گرم نشان دادن فضای منزل و حس آرامش زیادی در فضا می‌شوند.

سخن پایانی

یکی از مهم ترین اجزا در دکوراسیون داخلی هر خانه، پادری آن خانه محسوب می‌شود که انتخاب درست آن، مطابق با دکوراسیون خانه می‌تواند تاثیر چشمگیر و نمایی متفاوت در خانه شما ایجاد کند. در کل پادری‌ یک قالیچه بسیار کوچک است که از جنس پلی استر بافته می‌شود که می‌توانید انواع آن‌ها را در سایت فرش راحیل پیدا کنید. پادری‌هایی همانند پادری‌های سنگی، پادری‌های نمدی، پادری‌های سه بعدی، پادری فرشینه، پادری موکتی، پادری سنتی و …  از انواع پر مصرف پادری‌ها هستند که می‌توانید در سایت ما آن‌ها را خریداری کنید.

چنانچه قصد خرید پادری با نازل ترین قیمت دارید می‌توانید به منوی سایت فرش راحیل مراجعه فرمایید و یا از طریق شماره‌های درج شده درون سایت با کارشناسان ما ارتباط بر قرار کنید.

انواع پادری چیست

گروه مطالب مرتبط با انتخاب شما